fredag 13. november 2009

Nye småprosjekter

Min mormors søster "bestilte" sokker i alpakka i sommer, da hun så på noe av det jeg hadde strikket, og hadde kjent på garnet. Dette blir en "ekstra-julegave". Garnet er brunt, men det ser mer grått ut her.

"Alle" har jo strikket disse. Jeg orket ikke bruke tid på oppskrift, så fikk med meg mønsteret og laget min vanlige hæl. De er jo veldig enkle og greie, men de er på en merkelig måte faktiske kjedeligere enn en helt tradisjonell sokk, så har brukt laaaaang tid på de... Strikkes i Smart-garn.

3 kommentarer:

  1. Deilig med alpakka-sokker!!Klør nesten ikke i det hele tatt :-)

    SvarSlett
  2. Du, de mønstersokkene er jeg imponert over! De ser jo utrolig kompliserte ut å strikke, da?

    Tante M

    SvarSlett
  3. Neida, tante :) Er bare to runder rett, så tå runder to rett/to vrang. Gjenta.

    Den biffen fikser du, men de sokkene datteren din skulle få i fjor er vel fortsatt ikke ferdige, så går kanskje litt på sykdom å strikkearbeidsnerven? ;)

    SvarSlett