onsdag 25. november 2009

Jeg har ryddet...

I går ryddet jeg i alle pinnene og alt garnet mitt. Tror ikke jeg kan nærme meg endel andre når det gjelder mengder, men jeg fant ut at jeg ikke mangler noe ihvertfall... Da må det i tilfellet være pinner i størrelse 2,5. Bambuspinner er ingen favoritt i så måte, de bøyer seg...

Har laget poser etter garntype, så to poser Fabel, en mindre pose Merino Extra Fine, en pose med Alpakka (både Drops og DSA), flere poser med "drittgarn", en pose bomullsgarn samt flere "prosjektposer" (garn+oppskrift) + enda flere poser med "tovegarn", tykt garn jeg tenker jeg brukes til herresokker, tynt garn jeg kan strikke restebabysokker av osv - det bør vel egentlig holde. Er inne i en Fabel-periode igjen nå, noe som egentlig passer meg dårlig, ettersom jeg vil lage endel i Alpakka, det er jo så mykt garn! Liker ikke å strikke med det, er for lite strech i det...

Kurven med "nåtid"-strikking ble også ryddet, så har nå to par på pinnene. Har gjort ferdig enda et par sokker, men glemte å ta bilde av de. Må begynne å pakke inn snart, så jeg vet hva jeg har og ikke... Må kjøpe inn gavebånd og gråpapir. Var innom Mols på Sandvika Storsenter for noen uker siden, og der var det pyntet mye i lilla og rosa. Det var så fint! Dog blir det vel noe i overkant å bytte ut all julepynten min med det, så jeg får holde det til gavene i år.

4 kommentarer:

  1. Så flink du har vært. Det høres jo ut som om du har ganske mye garn da. Vi vet vel egentlig ikke hvor mye vi har før vi har ryddet litt. Jeg skulle også ha tatt en ryddesjau før jul.
    Ha en fin dag.

    SvarSlett
  2. Ja, tror det kan være en effektiv begrensning for eventuelt nytt garninnkjøp... Jeg hadde poser over hele stuen i går :)

    SvarSlett
  3. Oooooog, jeg glemte jo å nevne at alle UFO-er er borte! Hadde bare en da, for jeg er flink til å kaste/rekke opp egentlig, men en sokk havnet på de evige jaktmarker i går... :)

    SvarSlett
  4. Så flink du har vært som har ryddet så mye. Burde tatt det som en oppfordring til meg selv, men det får vente til over jul...

    SvarSlett